RESİM

“Altın fırçaların” 60 tablosu sergileniyor

Hoca_ali_rıza_otoportre_1909Türk resminin “altın fırçaları” olarak adlandırılan İbrahim Çallı, Hoca Ali Rıza, Şeref Bigalı, Mehmet Ali Laga, Nuri İyem, Hasan Kavruk’un da aralarında bulunduğu 48 ressamın orijinal eserleri sergilenecek. Konuya ilişkin açıklamaya göre, Kültür ve Turizm Bakanlığı Milli Kütüphane Başkanlığı özel koleksiyonunda yer alan ve büyük bölümü daha önce hiç sergilenmemiş birbirinden değerli 60 eser, ilk kez “Türk Resmine İmza Atanlar” sergisinde, sanatseverlerle buluşacak. Airport Outlet Center Sanat Galerisi’nde 8 Aralık’ta açılacak sergide, Türk resminin “altın fırçaları” olarak anılan 48 ressamın eserlerine yer verilecek. Kültür ve Turizm Bakanlığı Milli Kütüphane özel koleksiyonundan yer alan ve bakanlığın özel izni ile sergilenecek eserler arasında, İbrahim Çallı’nın “Yaralı Asker”, Hoca Ali Rıza’nın “Fırtınada Deniz, Köprü, Oda İçi, Evler, Meyveler, Yemişler”, Nuri İyem’in “Kompoziyon”, Şeref Bigalı’nın “Haziran Ayı”, “Karşıyaka’da”, Bedia Taran’ın “Ayçiçeği Tarlası”, Mehmet A. Laga’nın “Kale Balıkhanesi”, Hasan Kavruk’un “Eski İstanbul”, Maide Arel’in “Bursa Çekirge”, Mehmet Uzel’in “Ata’nın Yatak Odası”, Feyhaman Duran’ın “Yemişler”, Nüzhet İslimyeli’nin “Zincirli Kuyu Kasrı”, Pertev Boyar’ın “Çiçekli Natürmort”u bulunuyor.
Sergi, 31 Aralık’a kadar ücretsiz gezilebilecek.

Vazo yerleştiren kız müzayedede

osman-hamdi-vazo-yerlestiren-kizAntik A.Ş. Müzayede evi, klasik Türk resimlerinin yer aldığı ‘275’inci Müzayede’sini 16 Aralık Pazar günü saat 14.00’te İstanbul Swissotel’de gerçekleştirecek. Paris’te aldıkları eğitimle Türk resim sanatının temelini oluşturan sanatçılar Osman Hamdi Bey, Süleyman Seyyid, Hikmet Onat, Hoca Ali Rıza, İbrahim Çallı ve Nazmi Ziya gibi sanatçıların tabloları ile Osmanlı eserlerinin, satışa sunulacağı müzayedede Osman Hamdi Bey’in 1883 yapımı ‘Vazo Yerleştiren Kız’ konulu eserinin açılış fiyatı 1 milyon 800 bin TL olacak. Turgay Artam tarafından yönetilecek müzayededeki eserler, 15 Aralık’a kadar Antik Palace’da görülebilir.

Sotheby’s dolandırıcılıkla suçlanıyor

The New York Times’ın haberine göre, federal savcılar, Kamboçya’daki Khmer Hanedanlığı’na ait 10’uncu yüzyıldan kalma bir heykelin satışı sırasında dolandırıcılık yaptığı iddiasıyla dünyaca ünlü müzayede evi Sotheby’s’i soruşturuyor. Manhattan Bölge Mahkemesi’nin soruşturduğu davaya göre, Sotheby’s milyonlarca dolarlık heykelin Mart 2011’deki satışı sırasında bu heykelin 1972’de bir tapınaktan çalındığı bilgisini sakladı. Dün konuya ilişkin bir açıklama yapan Sotheby’s yetkilileri ise iddiaları yalanladı. Duryodhanna adlı heykel, Hintli bir savaşçıyı tasvir ediyor. Soruşturma kapsamında cevap aranan sorular ise şunlar:
Heykel Kamboçya’yı ne zaman tekrar etti? Heykelin bu ülkeyi terk ediş şekli Kamboçya yasalarına ve uluslararası hukuka uygun muydu?
Bu tartışmalar sürerken, Sotheby’s Müzayede Evi, soyut ekspresyonizm akımının önemli temsilcilerinden Rus asıllı Amerikalı ressam Mark Rothko’nun “No 1 (Royal Red and Blue)” adlı eserini, New York’ta yapılan açık artırmada 75 milyon dolara sattı. Bu müzayede, 375 milyon dolarlık kazançla, 268 yıllık tarihi boyunca Sotheby’s’in düzenlediği en büyük açık artırma oldu.
Sotheby’s Müzayede Evi’nde yapılan açık artırmada, Rothko’nun başyapıtlarından biri kabul edilen eser, adının açıklanmasını istemeyen bir koleksiyoncu tarafından satın alındı. Eserin, 35- 50 milyon dolara alıcı bulması bekleniyordu.
Eser, Rothko’nun 1954 yılında Chicago’daki Sanat Enstitüsü’nde düzenlediği solo gösterisinde sergilenmesi için seçtiği 8 çalışmasından biriydi.
Rothko’nun “Orange, Red, Yellow” adlı eseri, Mayıs 2011’de Christie’s müzayede evinde 86,9 milyon dolara satılarak şimdiye kadarki en pahalı çağdaş sanat eseri olmuştu.
Sotheby’s Müzayede Evi’ndeki açık artırmada Amerikalı ressam Jackson Pollock’un “Number 4″ adlı tablosu 40,4 milyon dolara, İngiliz sanatçı Francis Bacon’ın “Screaming Pope” tablosu 30 milyon dolara ve Willem de Kooning’e ait bir çalışma da 20 milyon dolara alıcı buldu.
Andy Warhol’un “Suicide” adlı eseri 16,3 milyon dolara, “Green Disaster” tablosu 15,2 milyon dolara ve “The Kiss” eseri de 9,3 milyon dolara satıldı. Açık artırmada toplam satış, 375 milyona ulaştı. (Hürriyet)

Kentin resim günlüğü

■ Müşfika Sezen Kocabay’ın “Daima-II” isimli minyatür sergisi 31 Ekim – 15 Kasım tarihleri arasında Çemberlitaş Basın Müzesi’nde. (0212 513 84 58)
■ Suna Tüfekçibaşı’nın “İstanbul’da Uykusuz” isimli sergisi 1 – 26 Kasım tarihleri arasında Maçka art&design’da. (0212 343 58 46)
■ Jerome Symons’un “Mutlu Günler” isimli sergisi 2 Kasım – 2 Aralık tarihleri arasında PG art Gallery’de. (0212 252 80 00)
■ Esra Şatıroğlu’nun “Bana Ait” isimli sergisi 1 Kasım – 1 Aralık tarihleri arasında Galeri Linart’ta. (0212 247 47 29)
■ Dilay Koçoğulları’nın “Mikro-Makro Kozmos: Algının Uyumu” isimli fotoğraf sergisi 1 Kasım – 1 Aralık tarihleri arasında Daire Galeri’de.
■ Muhammet Şengöz’ün “İç – Seller” isimli sergisi 1 – 30 Kasım tarihleri arasında Schneidertempel Sanat Merkezi’nde.
■ Gülyüz Atkovar’ın “EBRUMANİA” isimli sergisi 3 – 30 Kasım tarihleri arasında Ürün Sanat Galerisi’nde. (0216 363 12 80)
■ Memduh Kuzay’ın sergisi 3 Kasım – 8 Aralık tarihleri arasında Tolga Eti Sanatevi’nde. (0216 368 26 79)
■ Halim Al Karim’in “Hidden Goddess” isimli sergisi 5 Kasım’a kadar Galeri Merkur’de.
■ Nurdan İskender’in “Çizginin dışından içeri yolculuklar” isimli sergisi 5 Kasım’a kadar Galeri/Miz’de. (0212 241 76 66)
■ Tüzüm Kızılcan ve Ömür Tokgöz’ün “Bitmeyen Yolculuk” isimli sergisi 5 Kasım’a kadar Galeri 5’te.
■ 3 Boyutlu Buluşmalar isimli sergi 8 Kasım’a kadar Ekavart Gallery’de. (0212 252 81 31)
■ Cenk Akaltun’un sergisi 9 Kasım’a kadar Galeri Artist Çukurcuma’da.
■ Ercan Arslan’ın “Öteki” isimli sergisi 9 Kasım’a kadar Galatea Art’da. (0212 245 80 38)
■ Yansıma Üzerine Düşünceler isimli karma sergi 10 Kasım’a kadar Galeri Manâ’da.
■ Alev Gözonar’ın “Yol” isimli sergisi 10 Kasım’a kadar Mabeyn Gallery’de. (0212 261 60 60)
■ Füsun Onur’un “Tekir’e Ağıt” isimli sergisi 10 Kasım’a kadar Pilevneli Project’te.
■ Nevin Çokay’ın sergisi 10 Kasım’a kadar Kızıltoprak Sanat Galerisi’nde. (0 216 418 38 06)
■ Ann Wolff’un heykel sergisi 10 Kasım’a kadar Mim Art Sanat Galerisi’nde. (0212 291 18 48)
■ Güney Koreli sanatçı Seo Young Deok’un heykel sergisi 10 Kasım’a kadar SODA’da.
■ Merve Çanakçı’nın “o hal” isimli sergisi 10 Kasım’a kadar .artSümer’de. (0 212 249 1035)
■ Seyit Mehmet Buçukoğlu’nun “anlatmak için yaşamak” isimli sergisi 10 Kasım’a kadar Artisan’da. (0212 247 90 81)
■ Üç Kuşak Çağdaş Türk Sanatı başlıklı sergi 11 Kasım’a kadar UPSD Sanat Galerisi’nde. (0 212 247 62 83)
■ Ercüment Tarhan’ın sergisi 11 Kasım’a kadar Harmony Sanat Galerisi’nde. (0216 553 21 67)
■ Birim Aksüfyek’in sergisi 14 Kasım’a kadar Marjinart Gallery’de.(0 212 251 16 22)
■ Geçmişten Günümüze Yansımalar isimli sergi 15 Kasım’a kadar Güler Sanat’ta.
■ Azime Sarıtoprak’ın “Miyazaki Buradaydı” isimli sergisi 15 Kasım’a kadar Mine Sanat Galerisi Caddebostan’da. (0 216 385 12 03)
■ Ten ve Tinsergisi 16 Kasım’a kadar Siemens Sanat’ta.(0212 334 11 04)
■ Nüzhet Kutluğ’un “Dönemlerden Kesitler” isimli sergisi 16 Kasım’a kadar Işık Üniversitesi Şile Kampusu Galeri Işık’ta. (0216 712 14 60)
■ Zekeriya Sarıbatur’un “Mutlak Sonsuzluk” isimli sergisi 17 Kasım’a kadar Kare Art Gallery’de. (0 212 240 44 48)
■ Neda İsmail Atar’ın “Endüstriyel Form” isimli sergisi 17 Kasım’a kadar Dirimart’ta. (0 212 291 34 34)
■ Ali Elmacı’nın “Ateşinle Koru Beni” isimli sergisi 17 Kasım’a kadar Galeri x – ist’te. (0212 291 77 84)
■ İlhan Koman’ın “Sonsuzluk-Eksi-Bir Serisi” sergisi 17 Kasım’a kadar Egeran Galeri’de. (0 212 251 1 251)
■ GökteTunç’un “Unknown Future /Bilinmeyen Gelecek” isimli sergisi 18 Kasım’a kadar Galeri G-art’da. (0(212)2960876)
■ Hamle isimli sergi 18 Kasım’a kadar ARTER’de. (0212 243 37 67)
■ Dmitry Sokolenko’nun sergisi 20 Kasım’a kadar Get – Me – Art Galleriy’de.
■ Viron Erol Vert’in “7 Perde” isimli sergisi 21 Kasım’a kadar Galerist Hasköy’de. (0 212 252 1896)
■ Arzu Aytekin, Mustafa Bulat, Erol Deneç, Sibel Kasapoğlu, Şevkat İşleğen’in karma eserlerinden oluşan sergi, 24 Kasım’a kadar Almelek Sanat Galerisi’nde. (0212 265 38 51)
■ Dönüşüm: Çağdaş Çin Sanatına Bir Bakış isimli sergi 25 Kasım’a kadar İstanbul Modern’de.
■ Nejat Satı’nın “Halet-i ruhiye” isimli sergisi 25 Kasım’a kadar Piartworks’te. (0212 245 40 87)
■ Joan Botella Lucas’ın sergisi 25 Kasım’a kadar Piartworks’te. (0212 245 40 87)
■ International Underground isimli karma sergi 26 Kasım’a kadar Piramid Sanat’ta. (0212 297 31 15)
■ Dilşan Balkancı’nın “Suyla Gelen” isimli sergisi 28 Kasım’a kadar Alta Sanat Galerisi’nde. (0212 282 69 65)
■ Bir Figür Ustası: Neşet Günal’dan Desenler isimli sergi 30 Kasım’a kadar Galeri Selvin’de. (0212 263 74 81)
■ Hattuşa’da 106 Yıl sergisi 30 Kasım’a kadar Yapı Kredi Kültür Merkezi’nde.
■ Yerellikten evrenselliğe yolculuk: Neşet Günal sergisi 1 Aralık’a kadar İş Sanat Kibele Galerisi’nde.
■ Abdurrahman Öztoprak anısına yapılan sergi 1 Aralık’a kadar Elgiz Çağdaş Sanat Müzesi’nde.
■ Tan Oral’ın “Çizgilerle Geçmiş Olsun” isimli sergisi 1 Aralık’a kadar Avusturya Sen Jorj Hastanesi’nde.
m Füsun Onur’un “Çeşitlemeler” isimli sergisi 1 Aralık’a kadar Maçka Sanat Galerisi’nde. (0(212) 240 80 23)
■ Cindy Jansen’in “Sevgiyle” isimli sergisi 1 Aralık’a kadar The Empire Project’te.
m Mehmet Ali Uysal’ın sergisi 8 Aralık’a kadar Nesrin Esirtgen Collection’da. (0212 243 78 53)
■ Altın Çocuklar – 16. – 19. Yüzyıl Avrupası’ndan Portrelerisimli sergi 6 Ocak 2013’e kadar Pera Müzesi’nde.
■ Monet’nin Bahçesi isimli sergi 6 Ocak 2013’e kadar Sakıp Sabancı Müzesi’nde.
■ Joachim Schmeisser’in fotoğraf sergisi 19 Ocak 2013’e kadar Immagis Galeri’de.
■ Bakış – Portre Fotoğrafının Değişen Yüzü isimli sergi 20 Ocak 2013’e kadar İstanbul Modern’de.
■ Biz bu memleketi seninle sevdik Lefter sergisi 24 Haziran 2013’e kadar Adalar Müzesi’nde.

Antagonizma 4 kentte

Ressam, şair ve yazar Muzaffer Oruçoğlu’nun 30’u yeni 100 çalışması, “Antagonizma” adıyla 4 kentte sanatseverlerle buluşacak. Oruçoğlu, yeni resimlerinde yine kolaj tekniği başta olmak üzere, değişik boya teknikleri kullanarak klasik biçimi sürrealist esintilerle derinleştirme denemelerini sürdürüyor. Babek Yayın tarafından düzenlenen sergilerin ilki 15 Kasım’da Bursa Nilüfer Belediyesi’nde, ikinci sergi 7 Aralık’ta Eskişehir’de Turgut Özakman Sergi Salonu’nda, üçüncüsü 11 Şubat 2013’te İstanbul Caddebostan Kültür Merkezi’nde; son sergi ise 15 Mart’ta İzmir Konak’ta Türkan Saylan Kültür Merkezi’nde.

”Kayalıklarda Yıkanan Çıplaklar” müzayedede

İbrahim Çallı’nın terk edilmiş bir evde uzun yıllar rulo halinde tutulan en büyük ve mitolojik tablosu ”Kayalıklarda Yıkanan Çıplaklar” eseri, 400 bin liradan 4 Kasım’da Anadolu yakasının ilk müzayedesi ”Karşı Müzayede”de satışa sunulacak.
Antik eşya, obje, eski dönem tablolar ve yerli yabancı günümüz çağdaş ressamlarını bir araya getirecek ”Karşı Müzayede”, müzayedelerin Avrupa yakasında yapılma geleneğini de yıkacak. Anadolu yakasının ilk müzayedesi, 4 Kasım’da Bağlarbaşı’ndaki Internetional Art Center (IAC) İstanbul’da yapılacak. Çok özel, çağdaş, modern, özellikle genç sanatçılara yer verilen yaklaşık 400 eserin satışa çıkarılacağı müzayedenin en ilgi çeken eseri ise İbrahim Çallı’nın 3 metre boyundaki ”en büyük ve mitolojik” tablosu olarak bilinen ”Kayalıklarda Yıkanan Çıplaklar”…
Müzayedede, İbrahim Safi, Nazmi Ziya, Sabri Berkel, Avni Arbaş, Nuri Abaç, Fikret Mualla, Adnan Çoker, Abidin Dino ve Bedri Rahmi Eyüboğlu gibi bir çok sanatçının özel koleksiyonlarından toplanan eserler de satılacak.
Çallı’nın ilk defa müzayedede gün yüzüne çıkacak eserinin hikayesi şöyle:
”Resim, aileden müzayedeye geldi. 1930’lu yıllarda Mustafa Kemal Atatürk, İbrahim Çallı’ya Kaşık Adası’nda çalışması için bir yer tahsis eder. O yıllarda Burgazada’da İbrahim Çallı’nın doktoru Mehmet Medeni Akman yaşamaktadır. Çallı ve Akman’ın dostluğu, uzun yıllar devam eder. Çallı, ‘Kayalıklarda Yıkanan Çıplaklar’ adlı eserini Dr. Mehmet Medeni Bey için yapar. O zaman bu kadar büyük tuval olmadığı için 2 tuvali birleştirerek yaptığı 2.98 X 2.18 boyutlarında bir eser. Tablo, Medeni Bey’in Burgazada’daki yalısında uzun yıllar asılı kalır. Mehmet Medeni Bey’in ölümünden sonra boyutundan dolayı uzun süre bakımsız kalan tablo, Bayram Karşıt’ın gözetimine geçerek restore edilir ve İbrahim Çallı’ya ait olduğu belgelenir. Ayrıca Bayram Karşıt tarafından sertifikası da verilir. Ancak eser rulo şeklinde saklandığı için Çallı’nın imzası dökülmüştür. Son olarak restorasyon işleri, Prof. Dr. Süleyman Saim Tekcan tarafından denetlenir ve korumaya alınır. Eserin, takriben 1930’lu yıllarda yapıldığı tahmin ediliyor.”
Eser, müzayedede 400 bin liradan satışa sunulacak.

İstanbul Tasarım Bienali dış basında

İstanbul Tasarım Bienali New York Times, Financial Times, Wall Street Journal, Forbes.com, Der Spiegel, Die Tageszeitung gibi yayın kuruluşlarında geniş yer buldu. İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın (İKSV) bu yıl ilkini gerçekleştirdiği İstanbul Tasarım Bienali, uluslararası basın kuruluşlarında geniş yer buldu. Vakıftan yapılan açıklamaya göre, 13 Ekim’de açılan bienal, Emre Arolat ve Joseph Grima küratörlüğünde, iki farklı sergi mekanında 46 ülkeden 300’e yakın tasarımcı ve mimarın 100’ün üzerinde projesini bir araya getiriyor. Bienalin açılış haftasında, ABD, Almanya, Avusturya, Belçika, Brezilya, Fransa, Hindistan, Hollanda, Hong Kong, İngiltere, İspanya, İsveç, İtalya, Japonya, Kanada ve Rusya gibi ülkelerin önde gelen gazetelerinin temsilcileri ile tasarım eleştirmenleri olmak üzere 300’ün üzerinde basın mensubu, İstanbul’da ağırlandı. Bienale, New York Times, Financial Times, Wall Street Journal, Forbes.com, Der Spiegel, Die Tageszeitung gibi pek çok yayın kuruluşunda geniş yer verildi. Açılış haftasının ardından, tasarım dünyasının online mecralarından Designboom, Domus, LS:N Global, It’s Nice That ve Wallpaper’da farklı haberlerle yer ayrılan bienalin, Metropolis, Dwell, Blueprint, Architectural Record, Elle Decoration, Disegno, Conde Naste International, Stylus, Interni, Abitare, DDN, AD Spain, AD France, Form, Designlines, Interior Design, TL, Objekt, RUM gibi farklı ülkelerdeki tasarım mecralarında yer alması bekleniyor.

Bienal ile ilgili yorumlar

New York Times gazetesi tasarım yazarlarından Alice Rawsthorn, bienal ile ilgili ”Eğer başarılı olabilirse bienal, küresel tasarım takvimine dinamik bir ilave olarak eklenebilir” yorumunu yaptı. İngiliz Telegraph gazetesi yazarı David Nicholls, İstanbul’un ilk tasarım bienalinin gelecek için ”mükemmel” bir temel oluşturduğunu belirterek, tasarım odaklı iş kollarının bienal ile birlikte ekonomiye artan katılımını görmeyi merakla beklediğini ve kentin bu sayede daha cazip ve dinamik bir şehir haline geleceğini kaydetti. İngiliz The Guardian gazetesinden Justin McGuirk, bienalin, küresel kültür ağına başarılı bir giriş yaptığını vurgulayarak, ”Bienal, yalnızca tasarımın değişen doğasına odaklanarak değil, aynı zamanda İstanbul’un farklılaşan yüzünün tartışıldığı bir platform da oluşturarak, ilk andan itibaren rüşdünü ispat etti” ifadesini kullandı. Bienal, 12 Aralık tarihine kadar ziyarete açık kalacak.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: